Terwijl
Kylian Mbappé momenteel de Franse nationale ploeg aanvoert op het WK, gonst het achter de schermen van de geruchten over zijn toekomst. De 27-jarige superster beleefde een stormachtig seizoen bij
Real Madrid.
Ondanks een waanzinnig moyenne van 42 doelpunten in 44 wedstrijden, ligt de aanvaller zwaar onder vuur bij de achterban. Fans bestempelen hem online gekscherend als 'dictator' vanwege zijn vermeende macht achter de schermen, en een petitie die oproept tot zijn vertrek werd al miljoenen keren getekend door supporters die de prijzenloze periode van twee jaar beu zijn.
Te midden van deze Spaanse storm opent zich mogelijk een Amerikaans vluchtpad. Niemand minder dan David Beckham, mede-eigenaar van Inter Miami, waagt achter de schermen regelmatig een poging. "David vraagt me vaak of ik naar de Verenigde Staten wil komen", onthulde Mbappé op een persconferentie in aanloop naar het duel tegen Irak.
Hoewel een directe overstap uitgesloten lijkt, zijn contract in Madrid loopt nog tot 2029, zet de Fransman de deur voor de toekomst wagenwijd open: "Ik heb de VS altijd leuk gevonden. Misschien op een dag, we zullen zien."
Voor Inter Miami zou de komst van Mbappé het ultieme meesterwerk zijn. De kapitaalkrachtige club uit Florida heeft er een handje van om mondiale iconen te strikken en zoekt een perfecte troonopvolger voor Lionel Messi, wiens contract eind 2028 afloopt. Aangezien Mbappé al heeft aangegeven niet tot zijn veertigste te willen doorvoetballen, zou een overstap naar de MLS op dertigjarige leeftijd het perfecte slotakkoord van zijn carrière kunnen zijn.