Bondscoach
Rudi Garcia besloot tegen alle verwachtingen in om Romelu Lukaku in de basis te droppen tegen Iran. Dat bleek niet de juiste keuze. Big Rom is nog niet wedstrijdfit en dat kon je heel duidelijk merken.
"De bondscoach bewees onze recordschutter hoegenaamd geen dienst door hem nu al in de basis te droppen", zegt Niels Poissonnier, chef voetbal van Het Laatste Nieuws. De matige prestatie is volgens Poissonnier "Lukaku’s schuld niet, wel die van Garcia."
"‘Big Rom’ was nog niet klaar voor deze stap. Dat zag je gewoon. Hij mankeert nog ritme. Garcia nam evenwel zijn wensdroom voor realiteit. Een bondscoach hoort beter te weten. Hij ziet Lukaku élke dag. Bovendien: sinds wanneer is paniek een goede raadgever?"
Op het eerste zicht leek Lukaku de 72 minuten die hij speelde wel goed verteerd te hebben. Alleen kon je duidelijk merken dat hij absoluut niet topfit is. Hij was ook gefrustreerd en zwaar ontgoocheld toen hij op de bank zat na zijn vervanging. Hij moet nog veel meer minuten maken en wedstrijden spelen en de vraag is of dat allemaal nog gaat lukken op dit WK.