Terwijl de spelers van
Anderlecht maandag de voetbalschoenen weer aantrokken voor de eerste training, ontbrak het belangrijkste gezicht langs de lijn. De Belgische recordkampioen is begonnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen zonder nieuwe T1.
In plaats van een kersverse veldheer, leidt Jérémy Taravel de komende dagen noodgedwongen de sessies. Het ongeduld bij de paars-witte achterban op de sociale media groeit daardoor met de minuut, zeker omdat de klok genadeloos tikt: over exact een maand staat de eerste cruciale Europese confrontatie al op het programma.
De man die alle ogen op zich gericht weet, is de nieuwe sportief directeur
Antoine Sibierski. De Fransman, overgekomen na succesvol werk bij Troyes, greep de voorbije weken nochtans al stevig in. Hij nam afscheid van alle huurlingen en liet aflopende contracten resoluut links liggen. Met de komst van verdediger Giulian Biancone zette hij bovendien al een eerste eigen stempel op de selectie.
Dat het in het belangrijkste dossier – de opvolging van Taravel – windstil blijft, is volgens Het Nieuwsblad een bewuste strategie. Sibierski weigert over één nacht ijs te gaan. Hij zweert bij diepgaande analyses en houdt extreem uitgebreide gesprekken met kandidaten.
Na jaren van teleurstellingen en lege handen mikt Anderlecht deze keer resoluut op een langetermijnproject. Een nauwgezette screening moet een absolute voltreffer garanderen, al kost die Brusselse grondigheid de club momenteel wel kostbare tijd.