Wat begon als een spontane podcast tussen twee zussen, is intussen uitgegroeid tot een volwaardig mediamerk. De zussen Coorevits, de populaire Play4-podcast van Annelien, de ex van Olivier Deschacht, en Stephanie Coorevits, keert in september terug voor een derde seizoen. Dat bevestigden de zussen zelf in een nieuwe aflevering. Tegelijk maakten ze bekend dat er deze zomer een aparte tweedelige special verschijnt onder de titel De zussen Coorevits aan zee.
Met die dubbele aankondiging bevestigen de zussen hun positie in het Vlaamse podcastlandschap. Hun formule – een mix van persoonlijke gesprekken, actualiteit en lifestyle – slaat duidelijk aan bij het publiek. De luistercijfers blijven stijgen, en ook de community rond de podcast wordt steeds hechter.
Zomerspecial als tussendoortje
De zomerspecial wordt een losstaande mini-reeks in twee delen, met als locatie de Belgische kust. Over de inhoud blijft het duo voorlopig vaag. “Daar gaan we jullie later meer over vertellen", klinkt het in hun aflevering. De titel aan zee suggereert een lichtere, zomerse sfeer, mogelijk met focus op persoonlijke verhalen, ontspanning en gastinterviews.
Van aflevering tot ecosysteem
In het tweede seizoen namen Annelien en Stephanie al enkele duidelijke stappen richting professionalisering. Er kwam merchandising, een wekelijkse nieuwsbrief, en ook de gastenlijst werd uitgebreid. Influencer Elodie Gabias beet de spits af, waarmee het duo aangaf open te staan voor bredere thema’s en meer diepgang.
Ook de toon van de podcast evolueerde. Wat initieel begon als een intiem gesprek tussen zussen, groeide uit tot een plek waar herkenbare thema’s als moederschap, mentale gezondheid, carrière en relaties besproken worden – steeds met een persoonlijke insteek.
De keuze voor continuïteit
Dat er een derde seizoen komt, is geen verrassing. In eerdere interviews lieten de zussen al weten dat ze nog lang niet klaar zijn. “We willen niet stoppen bij seizoen 2", gaven ze eerder aan. Het succes van de eerste twee reeksen lijkt hun gelijk te bewijzen. De podcast werd een vaste waarde in het Play4-aanbod én een herkenbare naam op sociale media.