De strijd om
Brian Brobbey is in alle hevigheid losgebarsten. De 24-jarige Nederlandse spits van Sunderland trekt deze zomer de aandacht van de absolute Europese elite, met Manchester United en Tottenham Hotspur voorop. Hoewel de Premier League-giganten aanzienlijke druk uitoefenen om een deal te forceren, is het standpunt van
The Black Cats glashelder: de spits mag onder geen beding vertrekken.
De marktwaarde van de fysiek ijzersterke aanvaller is geëxplodeerd na enkele indrukwekkende optredens op het WK met het Nederlands elftal. Sunderland nam Brobbey vorig jaar zomer nog voor een relatieve prijs van 25 miljoen euro over van Ajax. Na een sterk debuutseizoen op Wearside, waarin hij zeven keer scoorde onder trainer Régis Le Bris, heeft de clubleiding besloten dat zijn waarde voor het team niet in geld uit te drukken valt.
Er is dan ook bewust geen prijskaartje op zijn hoofd geplakt. Sterker nog, in de bestuurskamer van het Stadium of Light wordt er intern al nagedacht over een opgewaardeerd, langdurig contract om de spits – die momenteel tot 2029 vastligt – langer te binden.
Manchester United ziet in Brobbey de ideale stand-in en concurrent voor Benjamin Sesko. Naast de Engelse interesse van Tottenham, Chelsea en Aston Villa, houden ook buitenlandse grootmachten als Juventus, Stuttgart en Atlético Madrid zijn situatie nauwlettend in de gaten. Desondanks weigert Sunderland vooralsnog mee te werken aan een transfer en beschouwt het de Nederlander als het absolute fundament voor hun sportieve toekomst.