Nog drie weken en de wintermercato gaat open. En dan is het opnieuw afwachten of
Club Brugge een slag kan slaan op uitgaand vlak. De voorbije jaren is dat alleszins aardig gelukt.
En dat heeft alles te maken met de verkoopstrategie van blauw-zwart. "De waarde van onze kern is verdubbeld sinds 2016 en daarbij zijn er meerdere talenten tot ontwikkeling gekomen", onthult CEO Vincent Mannaert in Sport/Voetbalmagazine. "Onze strategie bestaat uit drie fases."
"De eerste is de kern stabiliseren door het behoud van sleutelspelers als Hans Vanaken, Brandon Mechele, Ruud Vormer of Mats Rits. De tweede bestaat uit het aanwerven van spelers met welomlijnde talenten."
"Zoals Arnaut Danjuma, Krepin Diatta en Noa Lang. En de derde fase is de ontbolstering van de volgende generatie met spelers als Charles De Ketelaere, Noah Mbamba, Ignace Van der Brempt en Senne Lammens." Een strategie die duidelijk zijn vruchten afwerpt.