Lange tijd had
Standard de touwtjes in handen tegen
Antwerp, maar een overtreding van Luyindama op Owusu in de zestien bracht daar verandering in. Een correcte beslissing van scheidsrechter
Vertenten, al dachten de Standard-fans daar anders over. Die vonden het helemaal geen strafschop en dat Standard in de eerste helft geen penalty kreeg (wat ook best mogelijk was) deed de frustratie alleen maar toenemen.