Club Brugge heeft zich niet bepaald populair gemaakt bij zijn eigen fans. Dat is althans de mening van columnist Nico Dijkshoorn. Hij vindt het niet kunnen dat blauw-zwart voor een bordeaux-rood uitshirt heeft gekozen.
"Dat wordt een hel, dit seizoen. In Brugge haten de inwoners de kleur bordeaux-rood", steekt Dijkshoorn in Het Nieuwsblad van wal. "Als je trotse Vlaamse club opeens in een kleur speelt die naar Franse rode wijn is vernoemd, dan is dat even slikken. Eigenlijk alles aan dit bericht baart mij zorgen. Dat wordt oorlog. Dat ene zinnetje: 'Met een driehoekig patroon erin verwerkt' roept een wereld op die niets met voetbal te maken heeft."
"Er heeft een volwassen man op een tekening gewezen en hij heeft gezegd: “Kijk, hier, hier en hier hebben we driehoeken in het shirt verwerkt, waarmee wij als ontwerpers van Clothing and Branding Universe willen zeggen: Ja mensen, is het leven niet altijd een soort driehoek? Kijk deze driehoek hangt een beetje scheef, waarmee Club Brugge zegt: Ook als je anders bent, dan doe je ertoe."
"Overgevoelig voor dom marketinggelul"
"Het mooie is: daarna heeft een belangrijk iemand bij Club Brugge heel hard ja geknikt", gaat Dijkshoorn verder. "Het nieuwe uitshirt van Brugge is bijna zeker goedgekeurd door een man die al sinds 1973 de verkeerde schoenen en sokken draagt. Slechtgeklede bestuurders zijn overgevoelig voor dom marketinggelul."